ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΩΔΕΙΟ

Εδώ παράγουμε πολιτισμό !

   Σεμινάρια - Seminars - Σεμινάρια - Seminars - Σεμινάρια - Seminars - Σεμινάρια - Seminars - Σεμινάρια - Seminars - Σεμινάρια - Seminars - Σεμινάρια - Seminars - Σεμινάρια - Seminars - Σεμινάρια - Seminars  

 

Η Τεχνική Αλεξάντερ (ALEXANDER)

 

Τί είναι η Τεχνική Αλεξάντερ;
Η Τεχνική Αλεξάντερ είναι μια απλή και πρακτική μέθοδος κίνησης, που μας βοηθά να απελευθερωθούμε από περιττές εντάσεις και να ανακτήσουμε τη φυσική ισορροπία μας μέσα στον χώρο.

Πώς αναπτύχθηκε αυτή η τεχνική;
Πριν από ακριβώς εκατό χρόνια ο αυστραλός ηθοποιός Frederick Matthias Alexander (1869-1955) θέλησε να αναζητήσει τα αίτια, που είχαν οδηγήσει στην απώλεια της φωνής του.Άρχισε λοιπόν να παρατηρεί τον εαυτό του μπροστά σε καθρέφτες...Γρήγορα διαπίστωσε, πως το πρόβλημα της φωνής του προέρχονταν από την υπερβολική πίεση που ασκούσε στους μύες του αυχένα και του κεφαλιού του, όταν μιλούσε. Η εμπειρική του έρευνα τον οδήγησε στο συμπέρασμα πως η σχέση ανάμεσα στον αυχένα και το κεφάλι καθορίζει τόσο την ποιότητα της κίνησής μας όσο και τηνομαλή ή μη λειτουργία του οργανισμού μας στο σύνολό του. Όταν η ισορροπία αυτής της σχέσης διαταράσσεται, το
εύρος και η ευελιξία της κίνησής μας περιορίζονται και η αναπνοή μας χάνει την φυσική της ροή με ό,τι αυτό συνεπάγεται : πόνος στη μέση και στον αυχένα, τενοντίτιδα, αδυναμία συγκέντρωσης, αίσθημα κόπωσης κ.ά. Ο Αλεξάντερ θεωρούσε πως ο άνθρωπος αποτελεί μια αδιάσπαστη ενότητα, πως ο νους, το σώμα και η ψυχή του βρίσκονται σε μια σχέση
διαρκούς αλληλεξάρτησης. Στο βιβλίο του “The Use of the Self” (1932) καταγράφει βήμα προς βήμα τις παρατηρήσεις που έκανε στα πλαίσια της έρευνάς του και εξηγεί την ιδέα πάνω στην οποία βασίζεται η μέθοδός του: συνειδητοποιώντας τον τρόπο με τον οποίο χειριζόμαστε τον εαυτό μας μπορούμε να απαλλαγούμε από την περιττή ένταση και να ανακαλύψουμε νέες πτυχές της δημιουργικότητάς μας.
 

Τί συμβαίνει στη διάρκεια μίας ώρας;
Η Τεχνική Αλεξάντερ διδάσκεται κυρίως στα πλαίσια ιδιαίτερου μαθήματος, καθώς κάθε μαθητής έχει πολύ διαφορετική δομή και κατά συνέπεια πολύ διαφορετικές ανάγκες, που απορρέουν από αυτήν. Θα’λεγε κανείς, πως είναι σαν την εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου μόνο, που στην περίπτωση αυτή το μουσικό όργανο είμαστε εμείς οι ίδιοι.
Αρχικά δουλεύουμε σε οριζόντια θέση πάνω σε ειδικό τραπέζι της Τ.Α. Ο δάσκαλος κινεί τα μέλη του μαθητή με ήρεμες, συντονισμένες κινήσεις απαλλάσσοντας τις αρθρώσεις και τους μύες του από την περιττή ένταση. Είναι σαν να κολυμπάμε έξω από το νερό κι έχει σαν αποτέλεσμα τη βαθιά ξεκούραση και την αναζωογόνηση όλου του οργανισμού μας! Στη συνέχεια δουλεύουμε πάνω σε απλές κινήσεις και στάσεις, που επαναλαμβάνουμε διαρκώς στην καθημερινότητά μας. Ο δάσκαλος καθοδηγεί τον μαθητή με τα χέρια και τα λόγια του ενθαρρύνοντας το λύσιμο της περιττής έντασης και τον καλύτερο συντονισμό ανάμεσα στο κεφάλι και τον κορμό του. Καθόμαστε, σηκωνόμαστε, περπατάμε, σηκώνουμε κάτι από το πάτωμα. Στόχος μας να ανακαλύψουμε ξανά τη φυσική μας ισορροπία και να μάθουμε να κινούμαστε χωρίς να επιβαρύνουμε τον εαυτό μας. Όταν ο μαθητής έχει αποκτήσει τις απαραίτητες βάσεις ενσωματώνουμε στο μάθημα το μουσικό του όργανο (στην περίπτωση των τραγουδιστών την φωνή) εστιάζοντας στις κινησιολογικές συνήθειες που τον
περιορίζουν και βρίσκοντας τρόπους να απελευθερωθούμε από αυτές με την βοήθεια των αρχών της Τεχνικής Αλεξάντερ.
 

Τί αποτελέσματα έχει;
Η κίνησή μας αρχίζει να μας αναζωογονεί και να μας δυναμώνει, αντί να μας εξαντλεί και τα ευεργετικά αποτελέσματα είναι πολλά:
· καλύτερη αναπνοή
· καλύτερη κυκλοφορία του αίματος
· πρόληψη και αντιμετώπιση πόνων και παθήσεων (όπως οι ημικρανίες, η τενοντίτιδα, ο πόνος στον αυχένα και τη μέση, η
αϋπνία κτλ.)
· μεγαλύτερη ευλυγισία
· αυξημένη δυνατότητα συγκέντρωσης και αποδοτικότητα
 

Τεχνική Αλεξάντερ για μουσικούς
Οι μουσικοί είναι από τους πρώτους, που ανακάλυψαν την Τεχνική Αλεξάντερ ως μέσο βελτίωσης της τεχνικής τους και αντιμετώπισης παθήσεων, που συνδέονται με την απαιτητική φύση του επαγγέλματός τους. Το σημαντικότερο μέσο έκφρασης κάθε μουσικού είναι το ίδιο του το σώμα. Συνειδητοποιώντας την δομή του και τις συνήθειες που τον
περιορίζουν μπορεί να καλλιεργήσει τον δημιουργικό έλεγχο της κίνησής του και να βελτιώσει τον συντονισμό του σε όλα τα επίπεδα. Τα σύνδρομα παγίδευσης νεύρου, η τενοντίτιδα, γενικότερες διαταραχές της κινητικής και της αναπνευστικής λειτουργίας, αλλά και το άγχος της έκθεσης στην σκηνή είναι μερικά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σπουδαστές των ωδείων και οι επαγγελματίες μουσικοί. Με την βοήθεια της Τεχνικής Αλεξάντερ συνειδητοποιούμε τον τρόπο,με τον οποίο δημιουργούμε περιττές εντάσεις και αποκτούμε ένα πολύτιμο εργαλείο για να απαλλαγούμε από αυτές. Μαθαίνουμε να προστατεύουμε τον εαυτό μας από παθήσεις και τραυματισμούς και να αντιμετωπίζουμε ήδη υπάρχοντα προβλήματα. Η κίνησή μας αποκτά μεγαλύτερη ακρίβεια και ευελιξία. Σταδιακά ενσωματώνουμε το όργανό μας και ανακαλύπτουμε άγνωστες πτυχές της εκφραστικής μας δύναμης. Η Τεχνική Αλεξάντερ συμπεριλαμβάνεται εδώ και πολλά χρόνια στο πρόγραμμα σπουδών μεγάλων μουσικών πανεπιστημίων και καλλιτεχνικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ανά τον κόσμο, όπως το Julliard School of Music, το University of California, το Royal College of Music (London), το Folkwang Universitaet Essen, το Hans Eisler Universitaet (Berlin) και πολλά άλλα.
 

Ποιός την διδάσκει;
Η Μυρτώ Αρεταίου γεννήθηκε το 1980 στην Αθήνα. Γνώρισε την Τεχνική Αλεξάντερ μέσα από την πολύχρονη ενασχόλησή της με τον κλασικό χορό και το τραγούδι. Το 2007 αποφοίτησε από τη “Schule fuer F.M. Alexander-Technik” του Dan Armon στο Βερολίνο. Στη διάρκεια των σπουδών της ήρθε σε επαφή με σημαντικούς δασκάλους της μεθόδου όπως ο Yehuda Kuperman (Τελ Αβίβ) , η Odyssee Gaveau (Παρίσι), η Ruth Murray (Λονδίνο), κ.ά.
Τον Ιούλιο του 2007 πραγματοποίησε σε συνεργασία με τον πιανίστα Tim Schneider σεμινάριο με τίτλο «Πιάνο και Τεχνική Αλεξάντερ» και αντικείμενο την βελτίωση της πιανιστικής τεχνικής με την βοήθεια των αρχών της Τεχνικής Αλεξάντερ. Τον Αύγουστο του 2008 συμμετείχε στο 8ο Διεθνές Συνέδριο Τεχνικής Αλεξάντερ στο Λουγκάνο της Ελβετίας.
Από το καλοκαίρι του 2008 διδάσκει στην Θερινή Ακαδημία του Μοzarteum στο Salzburg ως βοηθός της Sibylle Havemann, καθηγήτριας της Τεχνικής Αλεξάντερ.

 

  

====================================== 

 O στόχος των Σεμιναρίων είναι, σε όσο το δυνατό λιγότερο χρόνο να έχω όσο το δυνατό πιο πολλά οφέλη.

       Γιατί ;  Γιατί ο διαθέσιμος χρόνος σήμερα είναι ολοένα και λιγότερος ενώ οι υποχρεώσεις μας ολοένα και περισσότερες. Παρ' όλα αυτά κανένας δε θέλει να μένει στάσιμος ή στατικός σε σχέση με τη δουλειά του ή τις σπουδές του, κανένας δεν απορρίπτει την εξελικτική διαδικασία και την ανάγκη της αυτοβελτίωσης, κανένας δε θέλει να μένει "έξω" από τα πράγματα.

      

       Σχεδιάζουμε να παρουσιάσουμε τα σημαντικότερα θέματα που απασχολούν τους παιδαγωγούς και μουσικοπαιδαγωγούς, σε ευέλικτα σεμινάρια προσιτά σε όλους.

 

    Σεμινάρια παιδαγωγικής μουσικής, μουσικής τεχνολογίας, Jazz, αυτοσχεδιασμού, μοντέρνας σύνθεσης, ηλεκτρονικής γραφής κ.α. βασισμένα στις ανάγκες του σύγχρονου εκπαιδευτικού αλλά και φοιτητή με αναζητήσεις και απαιτήσεις από τη σπουδή του στη μουσική. Διακεκριμένοι επώνυμοι καθηγητές, εισηγούνται τα πιο "καυτά" θέματα που απασχολούν τον σύγχρονο μουσικό όπως : το τράκ και η διαχείριση του άγχους, τεχνική Αλεξάντερ, παιδαγωγική διδασκαλεία, τεχνική, αυτοσχεδιασμός, γρήγορη ανάπτυξη δεξιοτήτων, παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες κ.α. Στα σεμινάρια ομαδοποιούνται οι συμμετέχοντες ανάλογα με ηλικία, γνώσεις και στόχους, σε διαφορετικά τμήματα. Τμήματα δημιουργούνται και διαλέξεις διεξάγονται καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου. 

         

 Περισσότερες πληροφορίες στη γραμματεία του ωδείου :

                                      210 933 1244 (16.00-21.00)

   

 

 


 ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΩΔΕΙΟ   Αγ. Σοφίας 96  & Μυκάλης, 171 23 Νέα Σμύρνη Τηλ.:  210 933 1244